اسفند ۰۳, ۱۳۹۶

  • تلگرام

ارتقا و بهبود عملکرد شغلی کادر درمان

رابطه پزشک و بیمار

ارسال شده در: گفت و گوی پزشکان
  • مهرداد در: فروردین ۱۷, ۱۳۹۶ در ۹:۵۶ ب.ظ #1032

    با سلام از نظر شما چند درصد از تنش های روزانه هنگام معاینه ى بیماران با استفاده از ارتباط موثر کاهش میابد ؟!
    با در نظر گرفتن اینکه در جامعه ى ما هستند کسانی که به هیچ عنوان نفوذ پذیر نیستند و بسیار گستاخانه با پزشک رفتار میکنند

    پاسخ
    ارسلان صبامهر در: فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ در ۴:۵۰ ب.ظ #1104

    دوست عزیز سلام
    مسلما با بهبود ارتباط با بیماران و همکاران در محیط کار از تنش های مجود کاسته خواهد شد.
    یکی از نکاتی که خیلی مهم و قابل توجه این است که دقیق متوجه شویم که اهمیت ارتباط خوب با بیماران در چیست؟
    مطمئنا یکی از مهم ترین اهیمت های آن رفاه حال بیماران و رضایت آنهاست ولی نکته ای که خیلی مواقع به آن بی توجهی میشود اهمیت ارتباط موثر با بیماران در بهبود حال خود ما و روابط ما و در کل محیط کاری و حتی زندگی شخصی ماست.
    در واقع اگر بیماری تند و به قول شما گستاخانه برخورد می نمایید در صورتی که ما نیز مانند آنها برخورد نماییم مطمئنا نتیجه ای به جز ناراحتی برای هر دو طرف نخواهد داشت
    پیشنهاد می کنم اگر هنوز در دوره رایگان ما که در خصوص برخورد و مدیریت بیماران ناراضی هست شرکت نمایید
    برای شرکت در این دوره اینجا کلیک نماییدبا تشکر از شما

    پاسخ
    سارا در: فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ در ۵:۰۳ ب.ظ #1106

    من اعتقاد بسیاری به تأثیر مثبت از روابط خوب بیمار با پزشک دارم اما خیلی از اوقات به دلیل شلوغی زیاد در درمانگاه و اورژانس این برقراری ارتباط سخت هست،پیشنهاد شما چیه واسه این مدت زمان کوتاه؟؟

    پاسخ
    ارسلان صبامهر در: فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ در ۵:۱۱ ب.ظ #1107

    با سلام
    خیلی از اوقات ما به دلیل شلوغ بودن بخش و بیمارستان اقدام برقراری ارتباط با بیماران نمی کنیم البته توجیح مناسبی هم برای این کار داریم و می گوییم زمان کافی برای صحبت و برقراری ارتباط با بیماران را نداریم
    این درحالی است که عواقب ناشی از عدم برقراری ارتباط در بسیاری از مواقع بیشتر از آن زمانی است که باید برای بیمار اختصاص دهیم
    در واقع ما با بیمار صحبت نمی کنیم و ارتباط نیز شکل نمی دهیم و این درحالی است که پس از اتمام گفت وگو امکان دارد با سوالات متعدد بیمار،نارضایتی بیمار،نگرانی بیمار و اضطراب وی مواجه شویم.
    پس منطقی خواهد بود که آن مدت زمان کوتاه را برای برقراری ارتباط اختصاص دهیم.
    البته در آینده محصولی در این خصوص در سایت قرار خواهیم داد تا بتوانیم زمانمان را به صورت بهتر مدیریت نماییم.
    با تشکر از شما دوست گرامی

    پاسخ
در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
پاسخ به : رابطه پزشک و بیمار
اطلاعات شما: